Naiset rutiinilla voittoon

20.11.2019

Naiset rutiinilla voittoon

Leppävirran Virin naisten 2-sarjan lentopallojoukkue pelasi sunnuntaina Pihtiputaan Lentopallolukiota/Plokia vastaan vaiherikkaan pelin. Virinkin peli ailahteli suuresti mutta lopulta Leppävirta otti 3-1 ( 17-25, 25-12, 25-18, 25-20) voiton Plokista. Ensimmäinen erä pelattiin tasaisissa merkeissä 12-12 tilanteeseen, mutta sitten kotijoukkueen peli jähmettyi kun vastustajan syöttöjä ei saatu ylös. Viri haki korjausliikettä peliinsä hakkuri/passari tuplavaihdolla mutta tuloksetta. Ploki vei erän näytöstyyliin. Toiseen erään Viri kokosi itsensä ja kaikilla osa-alueilla peli parani, parhaimmillaan kotijoukkueen johto oli 19-6. Plokin vaihdot toivat hieman lohtua vieraille muutaman pisteen muodossa, mutta loppulukemat murskaavat 25-12 kotijoukkueelle. Kolmas erä jatkui siitä mihin edellinen päättyi eli alun jälkeen Viri hallitsi kenttätapahtumia. Parhaimmillaan johto oli 20-11, mutta virittärien peli takkuili vieläkin hetkittäin ja etenkin vastaanottopeli oli heikkoa. Viri selvitti erän paremmalla rutiinilla numeroihin 25-18. Neljäs erä oli Plokin hallintaa tilanteeseen 10-16 ja hetken näytti että ottelussa mennään viidenteen erään mutta Virin rutiini oli liikaa vieraille ja vaikka kotijoukkue teki virheitä niin myös hyökkäykset olivat tehokkaampia kuin vastustajalla. Tilanteessa 19-20 Ploki otti aikalisän mutta piste pisteeltä Viri kiri ohi ja ei antanut yhtään pistettä vastustajalle enää. Peli ei tasollisesti ollut korkealla mutta positiivista oli kotijoukkueen usko voittoon ja ryhdistäytyminen ratkaisevilla hetkillä. Virin pelit jatkuvat ensi viikonloppuna Kiuruvedellä ja seuraaksi Mikkelissä Passareita vastaan. Seuraava kotipeli on 8.12.19 Areenalla klo 14.00.

Teksti: Antero Asikainen